Vray 3.0 İzlenimler – 1

Merhaba ;

Biraz geç oldu vray 3.0 hakkında yazı yazmam ama halen beta sürecinde olduğundan geç kalmış sayılmam herhalde. Chaosgroup 2.0 sürümünde bildiğiniz üzere ciddi anlamda yenilikler yapmıştı, özellikle hesaplama kısımlarında ciddi hızlanmalar yapıldı, render sürelerinde kısalmalar gibi CPU yanında ek olarak GPU Render ve Real Time Render özellikleriyle göz doldurmuştu ve 2.0 dan sonra çıkan bir çok sürüm 3.0 ın habercisiydi ve 3.0 ın beta sürümü yayınlandı. 3.0 da beta sürümünden de anlaşıldığı gibi tüm arayüz değişiyor ve önemli olan ayarların kısa yolları el altına alınmış olduğunu görüyoruz.

Demo Sürümünü buradan indirebilirsiniz.

Şimdi nelerin değiştiğini, nelerin yeni eklendiğini hep beraber görelim ;

1 – Sistem Gereksinimleri :

  • Autodesk® 3ds Max® veya 3ds Max Design ® versiyonları  2011 veya üstü;
  • Microsoft Windows 8 Pro х64, Microsoft Windows 7 Professional x64, Microsoft Windows Vista Business x64 (SP2 or higher), Microsoft Windows XP Professional x64 (SP3 veya üstü);
  • Intel® Pentium® 4 (64bit) veya  AMD® 64 işlemci ;
  • 4 GB RAM (8 GB veya daha yükseği önerilir).

Genel Bakış Atalım

Şu bir gerçek ki Vray şuan için piyasada ki en iyi render motoru ve ben rakipsiz olduğunu düşünüyorum, çıkan bir çok rakip olmasına rağmen hiçbiri yanına bile yaklaşamadı. Bunun bir çok sebebi var 3.0 sürümü ile gölgelendirme, aydınlatma, iç ve dış mekan sahnelerini oluşturmada daha çok üstüne katarak daha gerçekçi sonuçlar alınmasını sağlıyor, birazdan üreticisinin paylaştığı videolar da ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

Vray 3.0′ da Neler Yeni ?

1- Basitleştirilmiş Kullanıcı Ara yüzü :

En önemli yeniliklerden birisi ise şu, kullanım şekli üç ayrı bölüme ayrılmış ;

  • Temel
  • Gelişmiş
  • Uzman

bu 3 seçenek arasında geçiş yapabilirsiniz, varsayılan olarak Temel modunda geliyor bu seçenek günlük işleriniz için yeterli olacaktır.

2- New Skin Shader (Yeni Yüzey Gölgelendiricisi) ;

Eğer organik modelleme yapıyorsanız veya organik kaplamalar gibi materyaller ile uğraşıyorsanız 3.0 tam sizin istediğinizi yapıyor ve en kolay yoldan istediğiniz sonucu almanıza yardımcı oluyor.

3- Probabilistic Lights (ışıklar) ;

Bu yeni terim den aklınız karışmasın ışık sistemi değişmiyor mantık aynı şekilde devam ediyor sadece daha az ışık ile daha iyi sonuçlar almanızı sağlıyor ve bu da sahnede ki ışık sayısının azalması ile birlikte render süresinin de kısalmasını sağlıyor.

Progressive Rendering : 

Yukarıda ki  video da tam detaylı olarak 3.0 ın teknolojisinden bahsedilmiş, ama kısaca özet geçmek gerekirse Vrat RT ile aynı teknolojide yapılmış olduğu görülüyor ve önceki vray sürümleri ile de uyumlu çalışıyor.

Faster Ray Tracing

Brute Force GI hesaplamalarında, yansımaları ve kırılmaları daha hızlı hesaplatmak ve render suresini daha çabuk bitirmek mümkün, ve tabiki 5 kat daha hızlı render alınabiliyor.

1. Bölümün Sonu