Autodesk 3Ds Max 2016 Physical Kamera Kullanım Terimleri | Bölüm – 6

Autodesk 3Ds Max 2016 Physical Kamera Kullanım Terimleri | Bölüm – 6

Üçayak

 

ucayak-3.jpg

Üç tane ayağı olan, fotoğraf makinesinin sabit kalmasını sağlayan bir araç. Uzun pozlamalarda, makro çekimlerinde ya da ağır telefoto objektifler ile çekim yapıldığında faydalı.

Viewfinder
Bakaç

White Balance
Beyaz ayarı

Wide Angle
Geniş açı

Yanal renk (kromatik) sapma
Objektif içindeki lens elemanlarının farklı dalga boyundaki ışınları farklı oranda büyütmelerinden kaynaklanır ve çoğunlukla fotoğraf karesinin kenarlarında görülür.

Yatay kadraj
Yatay boyutun düşeyden daha fazla olduğu fotoğraf tipi için de kullanılır. Hemen her fotoğraf makinesi normal çekimde bu tip bir çerçeve oluşturur. “Portre” tip çekimlerde genelde yatayın düşeyden uzun olması istenir, bunu elde etmek için makineyi yan çevirmek gerekir. Bu şekilde fotoğraf makinesinin 90 derece açıyla döndürülüp çekilmiş pozlara İngilizce’de “portrait” denmektedir.

Yavaş eşleme (senkronizasyon)
Bazı kamera modellerinde yer alan bir dahili flaş modudur. Normal flaş modunda fotoğraf makineleri minimum 1/30-1/60sn arasında perde hızında çekim yaparlar, “Slow Sync” modunda çekim hızı ne kadar düşerse düşsün flaş gene de patlar. Bu ayar sayesinde objenin arka planının da fotoğrafta çıkması mümkün olur.

Zoom Lens
Değişken odaklı objektif

VC (Vibration Compensation)
Titreşim azaltma

Vignetting
Köşe kararması

VR (Vibration Reduction)
Titreşim azaltma

Serdar Hakan DÜZGÖREN

ADSK_Expert_Elite_Icon_L_Color_Blk.png

Bu gönderiyi paylaş


Select your currency
USD Amerika Birleşik Devletleri (ABD) doları
X
%d blogcu bunu beğendi:
Secured By miniOrange