3ds MAX 2016 SERTİFİKA SINAVI HAZIRLIK DERSLERİ Bölüm-2-1

22. Kasım 2015 3Ds Max, Genel 0
3ds MAX 2016 SERTİFİKA SINAVI HAZIRLIK DERSLERİ Bölüm-2-1

Herkese Merhaba;

3ds Max Sertifika Sınavı Hazırlık derslerimizin 2. bölümü ile beraberiz. 2. bölümde animasyon konusundan gelcebilecek olan Animation Controllers konusunu işleyeceğiz. Konumuzun tamamını iyi anlamanız sizin açınızdan çok iyi olacaktır çünkü birazdan anlatacağımzı konu başlıklarından herhangi birinden soru çıkabilir Mutlu Gülümseme takıldığınız yerleri yorum kısmından sorabilirsiniz.

Evet başlıyoruz;

Kontrolörler, kısıtlamalar gibi bir sahnede animasyon görevlerinin nasıl kullanmanız gerektiğini öğreneceğiz. Bu özellikler  animasyonlarınızda anahtar değerleri ve prosedürel canlandırma ayarlarını saklamak için ve oluşturacağınız animasyonlarınız da nasıl kullanacağınızı göreceğiz.

Animasyon kadar önemli olmayan non-positional modifier settings gibi bazı parametreler bir controller almazlar. En kısa sürede size Auto Key böyle bir canlandırılabilir parametreyi değiştirmek isterken veya bir add key 3ds Max parametresine bir controller atayabilirsiniz. Atamış olduğunuz controller parametreye bağlı olarak varsayılan bir türüdür ancak animasyonunuz gerektiriyorsa farklı bir controlleratayabilirsiniz.

Animasyon kontrolleri aşağıdaki kategorilerde düzenlenmiştir:

  • Float controllers: Floating-point değerlerini canlandırmak için kullanılır.
  • Point3 controllers:Bu kontrol aracı 3D point olarak üç bileşen değerleri olan animasyonlar için kullanılır.
  • Position controllers: Nesneleri ve/veya seçim setleri konumlarını canlandırmada kullanılır.
  • Rotation controllers: Nesneleri ve/veya seçim setleri konumlarını döndürme ve canlandırmada kullanılır.
  • Scale controllers: Nesneleri ve/veya seçim setleri konumlarını büyültme ve küçültme işlemlerinde kullanılır.
  • Transform controllers: Nesneleri ve/veya seçim setlerinin genel dönüşümleri için (konum, döndürme ve ölçek) kullanılır.

bu ana animasyon kontrollerini iyi kavramanızda ve alıştırma yapmanızın size faydası olacaktır.

Bu bölümde yer alan konular ;

  • Audio Controller: 3ds Max 2016 hemen her parametrenin animasyon sürücü için Audio Controller kullanın. Ses denetleyici ile bir nesneyi veya parametre hareketlendirebilirsiniz, değerleri kaydedilmiş bir ses dosyasını veya Real Time Sound Wave kullanabilirsiniz.
  • Barycentric Morph Controller: Bir Morph compound object oluşturduğunuzda Barycentric Morph controller otomatik olarak uygulanır. Siz morph hedefleri seçmek ve Morph hedefleri olan orijinal nesnenin şeklini değiştirmek için farklı zamanlarda key oluşturabilirsiniz.
  • Bezier Controllers: Çok yönlü Bezier denetleyicileri ile ayarlanabilir spline eğrisi kullanılarak tuşlar arasında geçişler yapılabilir.
  • Block Controller: A Blok kontrolörü olarak Global List bir zaman aralığında birden fazla nesne ve parça birleştirilmesini sağlar. Denetleyici ve grup onları bir “Bloklar”. Bu bloklar daha sonra her yerde zaman içinde animasyonu yeniden oluşturmak için kullanılır.
  • Boolean Controller: Boolean Controller On / Off kontrolüne benzer. Varsayılan olarak, açık ve/veya kapalı olarak gelebilir, (örneğin bir nesnenin Görünürlülüğünü açık veya kapalı yapmak gibi).
  • Color RGB Controller (Point3 XYZ Controller): Renk RGB kontrolör üç ayrı parça halinde R, G ve B bileşenlerini böler. ColorParts ile bu özelliği kullanabilirsiniz. Varsayılan olarak, her parça bir Bezier Float Controller’ı atanır.

Serdar Hakan DÜZGÖREN

ADSK_Expert_Elite_Icon_L_Color_Blk.png