VRED Ürünler 2017 SR1’deki Yenilikler – Bölüm-1

VRED Ürünler 2017 SR1’deki Yenilikler – Bölüm-1

Kamera

Kamera kavramını geliştirdik. Kameralar artık tüm dönüştürme özelliklerini barındırıyor; bu da kameralara aynı zamanda dönüştürmelerle aynı muamele görebiliyorsunuz demektir. Bu değişikliği yapmak için, kameraların diğer yönlerini adapte etmemiz gerekiyordu. Kamera iyileştirmeleri şunları içerir:

  • Bir kamerayı Gelişmiş seçeneklere kaydetme işleminden, Kamera Düzenleyici önemli ölçüde yeniden düzenlenmiş ve özellikler eklenmiştir. Tam bir açıklama için bkz. Kamera Düzenleyici
  • Dönüştürme komutuyla kameraları kurabilir ve düzenleyebilirsiniz. Kamera Düzenleyicisi’nde bir kameranın dönüşüm değerlerini yine de değiştirebilirsiniz veya seçilen kamera ile kamerayı Çevirme modülünde tercüme edebilir ve döndürebilirsiniz. Kameranın son konumu ve yönü, çevirme ve döndürme ile Sahne Alanı’nda konumla belirlenir. Kameranın çocuk nesneleri kamera düğümüne bağlanır ve onunla birlikte hareket eder.
  • Artık ekran kümesi ortamı (CAVE) için kamera gezinme ve izleme bağımsız olarak çalışabilir. Daha önce, mağarada bir sahne çalıştırırken, ana makinede gezinme işlemi, izleme kapalı olarak gerçekleştirildi.
  • Kamera döndürme ve çeviri artık Orbit Modu ile sınırlanabilir. Farenin sol düğmesiyle ve orta fare düğmesiyle x, y ve z çevirisi ile gezinme sırasında fotoğraf makinesinin x, y ve z dönüşünü ayrı ayrı kilitleyebilirsiniz. Gezgin tercihlerinden ve Etkileşim> Gezinme> Yörünge Modundan Yörünge Modu’nu seçin.
  • Bir kamera artık, oluşturma görünümünde görsel bir temsili var. Tüm kamera görüntülerini göstermek veya gizlemek için Görünüm> Fotoğraf Makinelerini Göster’i tıklayın. Kamera görüntüleri, kameralar içeren eski sahneleri yüklerken varsayılan olarak kapalıdır. 2017 SR1 ve sonraki sürümlerinde kaydedilen kameralar VRED’in önceki sürümleri tarafından okunamaz.
  • Kamera meta verilerinin içe ve dışa aktarımını geliştirdik. Kamera editöründe Save and Load (Kaydet ve Yükle), Save Selected (Seçilenleri Kaydet) ve Load (Yükle) olarak birleştirildi. Save Selected artık bir kamerayı kamera izleri ve bakış açılarıyla kaydetmeyi destekliyor.
  • Görüntülenen görüntüyü bölünmüş bir görünüm olarak görüntüleyebilirsiniz. Pencere> Bölünmüş Görünümü Göster’i tıklayın. Görüntülenen perspektif kamera ve 3 ortografik kamera görünümü gösterilir. Tek bir görünüme dönmek için Pencere> Tek Görünümü Göster’i tıklayın. Beyaz bir çerçeve ile gösterilen son aktif pencere, tekli görüntüleme modunda gösterilir.
  • Döndürülebilir animasyonlar, şimdi kameranın etrafında dönen pivotu belirtmek için mesafeyi kullanıyor. Bunlar Yakınlaştır, Hepsini Göster veya Odaklanma işlemleriyle güncellenir. Kamerayı bu noktada ortalamak için bir nesneye çift sağ tıklayın ve döner platform yörüngesinin merkezi. Amaç kameralar, dönme düğmesinin pivotu olarak hedef düğümün dönüş pivotunu kullanır.
  • Döndürülebilir animasyonlar, şimdi kameranın etrafında dönen pivotu belirtmek için mesafeyi kullanıyor. Bunlar Yakınlaştır, Hepsini Göster veya Odaklanma işlemleriyle güncellenir. Kamerayı bu noktada ortalamak için bir nesneye çift sağ tıklayın ve döner platform yörüngesinin merkezi. Amaç kameralar, dönme düğmesinin pivotu olarak hedef düğümün dönüş pivotunu kullanır….
  • Amaçları şimdi normal sahne navigasyon ile manipüle edilebilir. Kamera, Amaç ve Yukarı düğümleri, navigasyon için ayrı ayrı seçilebilir. Hedef kameralar için Uçuş ve Yönlendirme navigasyon modları devre dışıdır….

Viewpoints

  • Fotoğraf makinesinde kaydedilmiş olan kamera ayarları artık bir kamera bakış açısı içinde saklanıyor. Yeni kullanılabilen ayarlar şunlardır: Projeksiyon Modu, Harman Haritaları, Vinyet Seçenekleri, Bozulma Haritası ve Tel kafes.
  • İzleme Geçiş zamanı ayarı artık Kamera Parça animasyon ayarından bağımsız.

File IO

  • FBX ve Maya içe aktarma işlemlerine Otomatik Sahne Optimizasyonu eklendi. Bu, elle optimize etmek zorunda kalmadan donanım tonunda fps’yi artırır.
  • ATF \ AtfToOsg.exe aracını kullanarak komut satırı dosyası çevirme etkinleştirildi. Daha önce, AtfToOsg.exe, yalnızca bağımsız bir lisans kontrolü olmadığından VRED içe aktarma işlemi aracılığıyla yürütülebilir.
  • FBX ithalat ve ihracat hızı, 10 kat arttırıldı. Birden fazla düğüm içeren bir sahneyi içe aktarmak, animasyonlar olduğunda yavaştı. Zaman çizelgesi ve kare hızı, artık içe aktarılan dosyaya göre ayarlanır. Kamera nitelikli animasyonların içe ve dışa aktarıldığı şu anda aşağıdaki öznitelikler için destekleniyor: Odak Uzaklığı, Görüş Alanı, Sensör Boyutu, Rulo ve İlke Noktası Ofseti.

Rendering

  • X-Rite carpaint malzemeleri (cpa) artık yaygın ve parlak bileşenlere ayrılabilir. X-Rite malzemeleri daha önce render geçişlerinde siyah görünüyordu. Bu iyileştirme ile şimdi beklendiği gibi gösteriliyor.
  • OpenGL texture chunks paylaşımı eklendi. Paylaşım, OpenGL’de iken aşırı bellek kullanımını ortadan kaldırır.
  • OpenGL’de Oklüzyon Culling’in performansını geliştirdi. Geliştirilmiş performans, VR Kulaklıklar ile karmaşık modellerin görüntülenmesine yardımcı oluyor.

Bu gönderiyi paylaş


Select your currency
TRY Türk lirası
X
%d blogcu bunu beğendi:
Secured By miniOrange