Autodesk 3ds Max 2021 Retopology Nedir ?

18. Ocak 2021 3Ds Max 0
Autodesk 3ds Max 2021 Retopology Nedir ?

3ds Max® bileşeni için Retopology Tools’u indirdiğiniz için teşekkür ederiz.

Her bir Retopology sürümü için sürüm notları (aşağıda bağlantılıdır) neyin düzeltildiğini, bilinen sınırlamaları ve geçici çözümleri ve her sürümle ilgili diğer önemli bilgileri açıklar.

Sistem gereksinimleri
Retopoloji araçları, 3ds Max 2021 ve higer’ı çalıştırabilen sistemler tarafından desteklenmektedir.

Yükleme ve kaldırma
Yeniden topoloji araçlarını kurmanın iki yöntemi vardır:

Autodesk Masaüstü Uygulaması:

Autodesk Masaüstü uygulamasını açın.
Gerekirse hesabınıza giriş yapın.
Sol taraftaki 3ds Max kategorisini seçin.
Listeyi aşağı kaydırın ve 3ds Max 2021 için Autodesk Retopology araçlarını seçin.
Yükle seçeneğine tıklayın.
Autodesk Portalı:

Manage.autodesk.com adresinde Autodesk hesabınızda oturum açın.
Yeniden topoloji araçları için yükleyici MSI’ya gidin.
Yükleyiciyi indirin ve manuel olarak kurun.
Kaldırma
Eklentiyi manuel olarak kaldırabilirsiniz.

Windows’ta Ara alanına Programlar yazın.
Program Ekle veya Kaldır’ı seçin.
Retotopology Tools 3ds Max 2021’i seçin.
Kaldır seçeneğine tıklayın.
Müşteri hata raporları
Gönderdiğiniz Müşteri Hata Raporları (CER) sayesinde, 3ds Max’in kararlılığını büyük ölçüde artırabiliriz. Hata oluştuğunda gerçekleştirdiğiniz eylemler hakkında olabildiğince fazla bilgi ekleyerek, raporun değerini büyük ölçüde artırırsınız. Zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederiz, minnettarız.

Gizlilik
Autodesk’in çevrimiçi ve çevrimdışı gizlilik uygulamaları hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen Autodesk Gizlilik Bildirimi’ne bakın (http://www.autodesk.com/company/legal-notices-trademarks/privacy-statement).

Autodesk Ticari Markaları
Autodesk Ticari Markalar sayfasındaki ticari markalar (http://www.autodesk.com/company/legal-notices-trademarks/trademarks/autodesk-inc), Autodesk, Inc. ve / veya yan kuruluşlarının tescilli ticari markaları veya ticari markalarıdır ve / veya ABD ve / veya diğer ülkelerdeki bağlı kuruluşlar.

Diğer tüm marka adları, ürün adları veya ticari markalar ilgili sahiplerine aittir.

Patentler
Bu Ürün veya Hizmet, Autodesk Patentleri sayfasında (https://www.autodesk.com/company/legal-notices-trademarks/patents) listelenen patentlerle korunmaktadır.

Autodesk Bulut ve Masaüstü Bileşenleri
Bu Ürün veya Hizmet, arka plan Autodesk çevrimiçi ve masaüstü teknolojisi bileşenlerini içerebilir veya kullanabilir. Bu bileşenler hakkında bilgi için bkz. Autodesk Bulut Platformu Bileşenleri (https://www.autodesk.com/company/legal-notices-trademarks/autodesk-cloud-platform-components) ve Autodesk Masaüstü Platform Bileşenleri (https: // www. autodesk.com/company/legal-notices-trademarks/autodesk-desktop-platform-components).

Üçüncü Taraf Ticari Markalar, Yazılım Kredileri ve Atıflar
Quadriflow:
Telif hakkı © 2018 Jingwei Huang, Yichao Zhou, Matthias Niessner, Jonathan Shewchuk ve Leonidas Guibas. Tüm hakları Saklıdır.

Kaynak ve ikili biçimlerde yeniden dağıtım ve kullanıma, değiştirilerek veya değiştirilmeden, aşağıdaki koşulların karşılanması koşuluyla izin verilir:
Kaynak kodun yeniden dağıtımları yukarıdaki telif hakkı bildirimini, bu koşullar listesini ve aşağıdaki sorumluluk reddini içermelidir.
İkili biçimdeki yeniden dağıtımlar, dağıtımla birlikte sağlanan belgelerde ve / veya diğer materyallerde yukarıdaki telif hakkı bildirimini, bu koşullar listesini ve aşağıdaki feragatnameyi yeniden oluşturmalıdır.
Ne telif hakkı sahibinin adı ne de katkıda bulunanların adları, önceden özel yazılı izin alınmadan bu yazılımdan türetilen ürünleri desteklemek veya tanıtmak için kullanılamaz.
BU YAZILIM TELİF HAKKI SAHİPLERİ VE KATKIDA BULUNANLAR TARAFINDAN “OLDUĞU GİBİ” SUNULMAKTADIR VE TİCARİ ELVERİŞLİLİK VE BELİRLİ BİR AMACA UYGUNLUK ZIMNİ GARANTİLERİ DAHİL ANCAK BUNLARLA SINIRLI OLMAMAK ÜZERE AÇIK VEYA ZIMNİ GARANTİLER REDDEDİLMEKTEDİR. TELİF HAKKI SAHİBİ VEYA KATKIDA BULUNANLAR HİÇBİR DURUMDA, HERHANGİ BİR DOĞRUDAN, DOLAYLI, ARIZİ, ÖZEL, ÖRNEK VEYA DOLAYLI ZARARLARDAN (YEDEK MAL VEYA HİZMETLERİN TEDARİK EDİLMESİ DAHİL, ANCAK BUNLARLA SINIRLI OLMAMAKTADIR; KULLANIM KAYBI VE VERİLERDEN; YA DA İŞ KESİNTİSİ) BU YAZILIMIN KULLANIMINDAN HERHANGİ BİR ŞEKİLDE OLSA BİLE, SÖZLEŞME, KESİNTİSİZ SORUMLULUK VEYA TORT (İHMAL VEYA DİĞER ŞEKİL DAHİL) HERHANGİ BİR ŞEKİLDE BU YAZILIMIN KULLANIMINDAN KAYNAKLANMIŞ OLSA VE HERHANGİ BİR SORUMLULUK TEORİSİNE NEDEN OLURSA. Kaynak kodun özelliklerinde, işlevlerinde veya performansında herhangi bir hata düzeltmesi, yama veya yükseltme (“Geliştirmeler”) sağlama yükümlülüğünüz yoktur; ancak, Geliştirmelerinizi, bu tür Geliştirmeler için ayrı bir yazılı lisans sözleşmesi empoze etmeden, halka açık olarak veya doğrudan bu yazılımın yazarlarına sunmayı seçerseniz, işbu belge ile şu lisansı vermiş olursunuz: münhasır olmayan, telifsiz kalıcı yükleme, kullanma, değiştirme, türev çalışmaları hazırlama, diğer bilgisayar yazılımlarına dahil etme, bu tür geliştirmeleri veya bunlardan türetilmiş çalışmaları ikili ve kaynak kodu biçiminde dağıtma ve alt lisans verme lisansı.

Anında Ağlar:
Telif hakkı © 2015 Wenzel Jakob, Daniele Panozzo, Marco Tarini ve Olga Sorkine-Hornung. Tüm hakları Saklıdır.

Kaynak ve ikili biçimlerde yeniden dağıtım ve kullanıma, değiştirilerek veya değiştirilmeden, aşağıdaki koşulların karşılanması koşuluyla izin verilir:
Kaynak kodun yeniden dağıtımları yukarıdaki telif hakkı bildirimini, bu koşullar listesini ve aşağıdaki sorumluluk reddini içermelidir.
İkili biçimdeki yeniden dağıtımlar, dağıtımla birlikte sağlanan belgelerde ve / veya diğer materyallerde yukarıdaki telif hakkı bildirimini, bu koşullar listesini ve aşağıdaki feragatnameyi yeniden oluşturmalıdır.
Ne telif hakkı sahibinin adı ne de katkıda bulunanların adları, önceden özel yazılı izin alınmadan bu yazılımdan türetilen ürünleri desteklemek veya tanıtmak için kullanılamaz.
BU YAZILIM TELİF HAKKI SAHİPLERİ VE KATKIDA BULUNANLAR TARAFINDAN “OLDUĞU GİBİ” SUNULMAKTADIR VE TİCARİ ELVERİŞLİLİK VE BELİRLİ BİR AMACA UYGUNLUK ZIMNİ GARANTİLERİ DAHİL ANCAK BUNLARLA SINIRLI OLMAMAK ÜZERE AÇIK VEYA ZIMNİ GARANTİLER REDDEDİLMEKTEDİR. TELİF HAKKI SAHİBİ VEYA KATKIDA BULUNANLAR HİÇBİR DURUMDA, HERHANGİ BİR DOĞRUDAN, DOLAYLI, ARIZİ, ÖZEL, ÖRNEK VEYA DOLAYLI ZARARLARDAN (YEDEK MAL VEYA HİZMETLERİN TEDARİK EDİLMESİ DAHİL, ANCAK BUNLARLA SINIRLI OLMAMAKTADIR; KULLANIM KAYBI VE VERİLERDEN; YA DA İŞ KESİNTİSİ) BU YAZILIMIN KULLANIMINDAN HERHANGİ BİR ŞEKİLDE OLSA BİLE, SÖZLEŞME, KESİNTİSİZ SORUMLULUK VEYA TORT (İHMAL VEYA DİĞER ŞEKİL DAHİL) HERHANGİ BİR ŞEKİLDE BU YAZILIMIN KULLANIMINDAN KAYNAKLANMIŞ OLSA VE HERHANGİ BİR SORUMLULUK TEORİSİNE NEDEN OLURSA. Kaynak kodun özelliklerinde, işlevlerinde veya performansında herhangi bir hata düzeltmesi, yama veya yükseltme (“Geliştirmeler”) sağlama yükümlülüğünüz yoktur; ancak, Geliştirmelerinizi, bu tür Geliştirmeler için ayrı bir yazılı lisans sözleşmesi empoze etmeden, halka açık olarak veya doğrudan bu yazılımın yazarlarına sunmayı seçerseniz, işbu belge ile şu lisansı vermiş olursunuz: münhasır olmayan, telifsiz kalıcı yükleme, kullanma, değiştirme, türev çalışmaları hazırlama, diğer bilgisayar yazılımlarına dahil etme, bu tür geliştirmeleri veya bunlardan türetilmiş çalışmaları ikili ve kaynak kodu biçiminde dağıtma ve alt lisans verme lisansı.

3ds Max 1.0 için Retopoloji Araçları bir özellik sürümüdür.

Bu sürümle ilgili önemli yasal bilgiler için lütfen 3ds Max için Retopoloji Araçları Hakkında bölümüne bakın.

Yenilikler

3ds Max için yeni Retopology Tools’u kullanarak, sorunlu poligonal mesh verilerini, ödün vermeyen doğrulukla temiz dört tabanlı topoloji olarak yeniden yapılandırın.
Karmaşık ve yüksek çözünürlüklü varlıkları azaltın veya 3ds Max içindeki üretimsel tasarımları ve geleneksel modelleme çalışmalarını iyileştirin.
Not: 3ds Max için Autodesk Retopology Tools, ayrı olarak indirilmesi ve kurulması gereken bağımsız bir bileşendir.
Bilinen sorunlar ve geçici çözümler
Ağ temizleyici, delikli yüzlerdeki çakışan köşeleri onaramaz. MAXX-60974
QuadriFlow, sıfır alanlı eşdoğrusal yüz işlenirken çökmeye neden olabilir. MAXX-60977

Temiz, dört tabanlı bir ağ oluşturmak için yüksek çözünürlüklü modelinizin geometrisini otomatik olarak optimize etmek için kullanın. Animasyon ve donanım için yapıları ve diğer örgü sorunlarını ortadan kaldırmak için yararlı olan bu araçlar, dokuları uygulamak ve nesneleri işlemek için de kullanılabilir.

Temiz bir 3B topoloji, profesyonel sonuçlar elde etmenin anahtarıdır. Bir modelin köşeleri, kenarları ve yüzleri daha iyi organize edildiğinde, animasyonlar çok daha akıcı görünecek ve oluşturma daha az bellek gerektirecektir. Yetersiz şekilde optimize edilmiş ağlar, değiştiricileri uygularken sorunların yanı sıra görsel eserler de oluşturabilir. 3ds Max için Retopoloji Araçlarını kullanarak, optimumdan daha az bir ağdan kaynaklanan birçok yaygın sorunu hızla düzeltebilirsiniz.

En İyi Retopoloji Uygulamaları
Aşağıdaki araçlar ve teknikler, 3ds Max için Retopology Tools ile çalışırken hızlı bir şekilde harika sonuçlar elde etmenize yardımcı olacaktır.

Poli Sayısı ve Şekli
Mümkünse 200.000 polin altındaki modellerle çalışmak iyi bir uygulamadır.
İpucu: Görünüm penceresinin sol üst köşesinde mevcut çoklu sayısını göstermek için 7’ye basın.
Retopoloji, bir nesne tek tip, eşit olarak dağıtılmış yüzler içerdiğinde en iyi şekilde çalışır. İşleme başlamadan önce veya hesaplama sonrasında hala arzu edilmeyen alanlarla karşılaşırsanız, ağı optimize etmeye yardımcı olabilecek bir dizi değiştirici mevcuttur.

Yararlı Değiştiriciler
Aşağıdaki değiştiriciler, Retopology araçlarını kullanırken en iyi ve en hızlı sonuçları elde etmeye yardımcı olabilir.

ProOptimize: Yeniden topolojiyi hesaplamadan önce, bu değiştiriciyi genel çoklu sayısını azaltmak için kullanabilirsiniz.

Subdivide: Retopology en iyi dörtlü veya tek biçimli üçgen poliler içeren ağlarda işe yarar. Bir mesh uzun, ince üçgen yüzler içeriyorsa, herhangi bir retopoloji işlemine başlamadan önce daha küçük, daha eşit üçgenler oluşturmak için Subdivide değiştiriciyi kullanın.

Dilim: Simetrik nesnelerle çalışırken, Retopology işlemine başlamadan önce nesneyi ikiye bölmek için Dilim değiştiriciyi kullanın. Bu, hesaplama süresini azaltacaktır.

Simetri: Dilimlenmiş bir nesnede optimum bir topoloji elde etmek için araçları kullandıktan sonra, Simetri değiştiricisini kullanarak nesnenin diğer yarısını geri yükleyin.

Pürüzsüz: Retopoloji işlemine başlamadan önce ağı temizlemek ve yumuşatma grupları uygulamak için kullanışlıdır.

Mesh Temizleyici: Diğer uygulamalardan içe aktarılan veya Boolean gibi işlemlerle işlenen veriler, Retopology’nin başarılı olma veya hızlı bir şekilde işleme yeteneğini engelleyebilecek hatalı biçimlendirilmiş verilere sahip olabilir. Retopology değiştiriciyi uygulamadan önce, Mesh Cleaner kontrolünü kullanın ve bu tür hataları düzeltin.

Relax Brush and Relax Modifier
Retopology işlemi sırasında sert kenarlar tarafından oluşturulan herhangi bir artefaktları onarmak için, kenarları yumuşatmak için Relax fırçasını veya değiştiriciyi kullanın ve ardından yeniden hesaplayın.

Delikler, Sivri Uçlar ve Küçük Detaylar
Ağınızda bırakılan herhangi bir delik, çıktıda ek karmaşıklık yaratacaktır çünkü algoritmalar onları korumaya çalışacaktır. Bu, retopoloji için gereken işleme süresini artıracak ve ortaya çıkan mesh verilerini etkileyecektir.

Bir fotogrametri yakalamasından kaynaklanan delikler, sivri uçlar veya gürültü gibi küçük ayrıntılar, ek bilgilerin hesaplanmasına ve genel işlem süresinin yavaşlamasına neden olabilir.

Bu verilere ihtiyaç yoksa, yüzey etkisini azaltmak için Relax Brush veya Relax değiştiriciyi kullanarak manuel olarak kaldırmak iyi bir fikirdir. Fotogrametri yakalamasından kaynaklanan delikler, sivri uçlar veya gürültü gibi küçük ayrıntılar, hesaplanması gereken ve genel işlem süresini yavaşlatan ekstra bilgilere neden olabilir.

İzole Elemanları Silme
Bazen küçük görünmeyen öğeler bir ağ içinde görünebilir. Bu unsurları çözmek fazladan işlem süresi gerektirdiğinden, Retopology araçlarını kullanmadan önce bunları seçip silmek iyi bir uygulamadır.

İzole edilmiş öğeleri silmek için:

Nesneye bir Düzenlenebilir Poly değiştiricisi ekleyin.
Öğe moduna geçmek için 5’e basın.
Seçmek için nesneye tıklayın.
Seçimi ters çevirmek için Ctrl + I tuşlarına basın.
Kafes içinde herhangi bir öğe seçili görünüyorsa, onu nesneden kaldırmak için Sil’e basın.

Retopoloji Sonrası Süreçler
Ağırlıklı Normaller: Bir çıktı oluşturduktan sonra, model için yeni bir açık normal kümesi oluşturmak için retopoloji çıktınıza bir Ağırlıklı Normaller (veya Düzgün) değiştirici uygulamak isteyeceksiniz.
Simetri: Ağınızı Retopology ile işlemeden önce bir Dilim değiştiricisi uyguladıysanız, modeli tekrar bütün yapmak için seçenek tamamlandığında bir Simetri değiştiricisi uygulayın.
Poly / Edit Mesh: Retopology çıktısı, algoritmanın mesh verilerinizden neyi varsaydığını ve çıkardığını temel alır. Bazen bu, Edit Poly veya Edit Mesh değiştiricileri uygulanarak yapılabilecek küçük ayarlamalar veya hızlı düzeltmeler gerektiren verilerle sonuçlanır. Örnekler arasında kapak delikleri, köprüleme kenarları, hareketli köşeler, ekstra kenar döngülerinin kaldırılması yer alır.

Üretken Modeller
Birlikte Boolean yapmayı planladığınız ve ardından temiz bir dörtlü çıktıya yeniden topladığınız düşük poli modellerle çalışırken, modelinize daha fazla form eklemek için önce Subdivide değiştiriciyi kullanarak yeniden ağ oluşturmanız veya alt bölümlü yüzeyler kullanmanız önerilir. Aksi takdirde, açısal görünecek düşük poli verileri yeniden yapılandırabilirsiniz.

3ds Max için Retopoloji Araçları aşağıdaki arayüzü kullanır.

Retopoloji sunumu

Algoritma menüsü
Kullanılacak retopoloji algoritmasını ayarlar: ReForm, QuadriFlow veya Instant Mesh.
Hedef Boyut grubu
Yüz Sayımı
Ağı yeniden yapılandırmak için retopoloji algoritmalarının kullanacağı toplam dörtlü çokgen sayısı için hedefi ayarlar.
Belirtilen sayıdan daha fazla poligon gerekiyorsa, algoritmalar yeniden toparlamak için daha yüksek bir değer kullanır.

Hesapla düğmesi
Mevcut parametrelere göre yeniden toplanmış bir mesh oluşturur.
Yeniden başlatma tuşu
Ağı, değiştiriciye gelen verilerin durumuyla eşleşecek şekilde sıfırlar.

ReForm Ayarları grubu
Bu seçenekler yalnızca ReForm algoritması seçildiğinde görüntülenir.

ReForm, Autodesk tarafından geliştirilmiş son teknoloji ürünü bir dörtlü topoloji küresel optimizasyon teknolojisidir. Kalite açısından, bu araçlar doğrudan ve dalga yayılım yöntemlerinden önemli ölçüde daha iyi performans göstererek, boşluk ve çatlaksız sonuçlar, daha düşük bozulma ve büzülme veya hacim kaybı olmaksızın daha düzgün haritalar sağlar.

Dörtlü Tolerans
Hedef dörtlü sayısından sapma toleransını ayarlar.

Alt Bölüm Faktörü
ReForm’un hedef çıktı ağını oluşturmaya yardımcı olmak için alt bölümleri kullanıp kullanmayacağını belirtir. Bu değer 1 olarak ayarlandığında, alt bölüm oluşmaz.
Bu değer 2 olarak ayarlandığında, ReForm hedef dörtlü yüz sayısının dörtte birini işleyecek ve ardından bir sonuç oluşturmak için yüzeyleri alt bölümlere ayıracaktır. Bu değer 3 olarak ayarlandığında, hedef dörtlü yüzün dokuzda biri oluşturulur ve bu daha sonra hedef çıktı sonucunu vermek için iki düzeyde alt bölümlere ayrılır.

Düzenleyin
Çıktı ağına uygulanan düzenlilik derecesini kontrol eder. Bu değer 1 olarak ayarlandığında, ReForm kabaca eşit boyutta dört çokgen oluşturacaktır. Değer 0 olarak ayarlandığında, ReForm, yeniden oluşturmaya çalıştığı topolojiye daha iyi uyması için ürettiği dörtlü çokgenlerin boyutunu değiştirecektir. Varsayılan 0,5’tir.

Anizotropi
Çıktı ağında izin verilen anizotropi derecesini kontrol eder. Bu değer 1 olarak ayarlandığında, ReForm, şekli daha düzgün kare olan dörtlüler oluşturabilir. Değer 0 olarak ayarlandığında, ReForm daha fazla kare şekilli polis oluşturacaktır, bu da sert yüzey ağları için daha kullanışlıdır.

Adaptivite
Dörtlü boyutun yüzey topolojisinin eğriliğine bağlı olarak değişmesini sağlayan yerel uzaysal adım uyarlanabilirlik derecesini kontrol eder.

QuadriFlow grubu

Bu seçenekler yalnızca QuadriFlow algoritması seçildiğinde görüntülenir.

QuadriFlow, Jakob ve diğerlerinin Instant Field-Aligned Meshes’e dayalı dörtgen yüzey ağları oluşturmak için açık kaynaklı, ölçeklenebilir bir algoritmadır. (ACM Trans. Graph. 34 (6): 189, 2015) ve Jingwei Huang, Yichao Zhou, Matthias Niessner, Jonathan Shewchuk ve Leonidas Guibas tarafından geliştirilmiştir. QuadriFlow: Quadrangulation için Ölçeklenebilir ve Sağlam Bir Yöntem, Geometri İşleme Üzerine Eurographics Sempozyumu (SGP) 2018.

Bu seçenekler yalnızca Instant Mesh algoritması seçildiğinde görüntülenir.

Instant Mesh ian, Jakob ve diğerlerinin Instant Field-Aligned Meshes’ine dayalı dörtgen yüzey ağları oluşturmak için açık kaynaklı ölçeklenebilir algoritma. (ACM Trans. Graph. 34 (6): 189, 2015).

Instant Mesh tüm ayrıntılarınızı yakalamıyorsa, dörtlü boyut desteklenenden daha küçük olabilir, bu nedenle ayrıntılar göz ardı edilmiştir.

Saf Dört Hasır
Etkinleştirildiğinde, dörtlü baskın bir ağdan ziyade tamamen dörtlüden oluşan bir ağ oluşturur.

Dışsal
Etkinleştirildiğinde, dış düzgünlük ölçümlerini uygular. Devre dışı bırakıldığında, içsel düzgünlük ölçümleri uygulanır.

Sınırlara Hizala
Etkinleştirildiğinde, giriş ağının sınır geometrisini korumaya çalışır.

Açıya Göre Keskin Kenarlar
Etkinleştirildiğinde, belirtilen kenar açısına göre sert kenarları algılamak için Anında Ağ algoritmasını kullanın.

Yumuşatma
Çıktı ağına uygulanacak düzgünleştirme yinelemelerinin sayısını ayarlar.

Otomatik Kenar grubu

Otomatik Kenar
Otomatik Kenar özelliğini etkinleştirir.
Otomatik kenar, ReForm’un ürettiği çıktı biçimini etkilemek için bir kısıtlama olarak modelleme işlemi aracılığıyla ağınızda halihazırda var olan çeşitli örgü verilerini kullanma yeteneğini sağlar. Ağınızda sert yüzey ayrıntılarını korumak için Otomatik Kenar’ı kullanabilirsiniz, ancak bu seçenek aynı zamanda korumak istediğiniz önemli bir formu belirlemek için de yararlı olabilir.

Yumuşatma Grupları
Grupları yumuşatarak tanımlanan kenarları ve ağınızdaki sert kenarları kısıtlama olarak kullanır.

Malzeme Kimlikleri
Her bir Malzeme Kimliği kanalının sınır kenarlarını sınırlama olarak kullanır.

UV Kanalı
UV adalarının sınırlarını sınırlama olarak kullanır.

Boolean Dikişler
Bir Boolean işleminden sonra bir kısıtlama olarak ağınızda depolanan, geometrik nesnelerin etkileşimi ile oluşturulan kenarlar olan Boolean Dikişlerini kullanır.

Belirtilen Normaller
Bitişik yüzler arasındaki belirli köşe normallerindeki süreksizliklere dayalı olarak sert kenarların kısıtlama olarak kullanılmasını sağlar.

Seçili Kenarlar
Değiştirici yığından geçen seçili kenarların kısıtlama olarak kullanılmasını sağlar.

Açıya Göre
Bir sınırlama olarak bitişik yüz normalleri arasında belirtilen açı toleransına dayalı olarak sert kenarların kullanılmasını sağlar.

Görüntüleme grubu
Görüntüle
Retopoloji parametrelerini ayarlarken görüntülenecek ağı seçer: Original Mesh veya Retopology Mesh.

Aşağıda, retopoloji araçlarıyla çalışma hakkında sık sorulan bazı sorular yer almaktadır.

Optimize edilmiş retopolojiye sahip model

Belirli bir çokgen sayısını nasıl hedeflerim?

Belirli bir dörtlü hedef sayısına ulaşmak istiyorsanız, hedef olarak çokgen (dörtlü) sayısının yarısını kullanarak birden çok Retopology değiştirici kullanmayı deneyin. Bu, tek bir denemede dörtlü hedefi elde etmeye çalışmak yerine ne tür ayrıntıların tutulacağını belirlerken şeklinizi iyileştirmenize olanak tanır.
Yeniden topoloji algoritmalarının nasıl çalıştığından dolayı, bir ağı bu şekilde işlemek, Retopology değiştiricinin her kullanımında daha hızlı ve daha hızlı olacaktır çünkü işlenecek daha az örgü verisi olacaktır.

2.000 dörtlü hedef hedefine ulaşmak için bir ağı (her uygulamada yarı yarıya) işleyen birden çok retopoloji değiştirici örneği

Auto Edge ile ReForm kullanırken retopoloji çıktısının üretilemediği durumlarda neden hatalar alıyorum?

Bu hatalar genellikle ağınızı yeniden yapılandırırken ReForm’un çalışması için yeterli ağ verisi olmadığından ortaya çıkar. Modeli Retopologize etmeden önce bir Subdivide değiştiricisi kullanmayı deneyin, ardından çalışmak için ek topolojik veriler eklemek için kenar uzunluğunuzu yeterince düşük bir değere ayarlayın.

Bir modeli düzenli üçgenlerle yeniden şekillendirmek için Alt Bölme değiştiricisini (Uyarlamalı algoritma ile) uygulamak, Otomatik Kenar ile Reform kullanırken yardımcı olabilir

Poligon sayısı işlem süresini nasıl etkiler?

Çokgen sayısı ile örgü verilerinizi işlemek için ReForm gibi retopoloji algoritmalarının harcadığı süre arasında doğrusal bir korelasyon vardır.
Mümkün olduğunda, genel ağ formu için kritik olmayan ayrıntıları veya verileri kaldırmak için ProOptimize değiştiricisi gibi bir ondalık ayırma aracı kullanmayı deneyin. Kural olarak, daha hızlı bir sonuç istiyorsanız, 200.000’den fazla üçgen veriyi işlemekten kaçınmalısınız.

Bu araçları kullanmak için mükemmel bir ağa ihtiyacım var mı?

Mükemmel bir ağı hesaplamak en iyi uygulama olsa da, ağda delikler veya düzeltilmesi zor başka veriler olsa bile yüksek kaliteli bir çıktı elde edebilirsiniz. Bu durumlarda, oluşturulan çıktıyı kullanarak bileşenlerde (köşeler, kenarlar ve yüzler) bazı son rötuşlar yapmayı düşünün.

Ağımı kesmek için bir Vertex Weld uygulamalı mıyım?

Bir Vertex Weld işlemi veya değiştiricisi uygulamak genellikle çokgen sayısını azaltmak için iyi bir fikir olsa da, bu, ağınıza manifold dışı geometri gibi başka sorunlar da getirebilir. Bu nedenle, ağ ayrıntılarını keserken kullanılacak en iyi yöntem bu değildir.
Bir Vertex Kaynağı kullanıyorsanız, retopolojiyi etkileyebilecek bazı hatalı biçimlendirilmiş verileri onarmayı denemek için Mesh Cleaner seçeneğini kullanın.

Verilerimi düzenlemek için Turbosmooth, MeshSmooth veya OpenSubDiv gibi alt bölüm değiştiricileri kullanabilir miyim?

Bu değiştiriciler bir ağa daha fazla düzenlilik ekleyebilir, ancak her yüzü alt bölümlere ayırarak gerekenden daha fazla karmaşıklık da ekleyebilir.

Farklı retopoloji algoritmalarını birlikte kullanabilir miyim?

Evet, InstantMesh veya Quadriflow kullanarak yeniden ağ oluşturmak için yığınıza bir Retopology değiştirici eklemek ve ardından üstün kenar akışı ve dörtlü dağıtım için ReForm kullanarak yukarıdaki başka bir Retopology değiştiriciyi uygulamak tamamen mümkündür. Bu teknik tüm ağlarda çalışmayacaktır, ancak InstantMesh ve Quadriflow ağ verileriyle ilgili sorunları düzeltmeyecektir ve yeni sorunlar ortaya çıkarabilir.
Bu tekniği denemek istiyorsanız, InstantMesh veya Quadriflow kullanarak bir retopoloji gerçekleştirdikten sonra bunun yerine Mesh Cleaner kullanmayı düşünün.