3Ds Max>Particle Flow>Snow>Studio>MentalRAY>Deflector>uDeflector-Bölüm-2

3Ds Max>Particle Flow>Snow>Studio>MentalRAY>Deflector>uDeflector-Bölüm-2

snow-2.jpg

Merhaba ;

Dersimizin 2. bölümünde hazırlamış olduğumuz modelimizin stüdyo ortamında aydınlatma, kaplama ve render işlemlerinin nasıl yapılabileceğini inceleyeceğiz.

Evet başlıyoruz ;

1.jpg

İlk olarak Render Setup menüsün’de Assing Renderer‘dan Nvidia MentalRAY‘i seçiyoruz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.jpg

Sonrasın’da Create > Shapes > Splines > Line seçiyoruz ve C harfi çiziyoruz, çizimi yaptıkdan sonra Modifier List menüsün’den Extrude seçiyoruz, ve uygun bir yukseklik veriyoruz, segments sayısını 5 de bırakmak yeterli olacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.jpg

Tüm işlemleri doğru yaptıysanız görünümün resimde ki gibi olması gerekiyor, şimdi sırada sahene ye ışık eklemeye geldi, sahnemizde sadece 2 ışık kullanacağız, bu ışıklar Free Light olacak, Free Light‘ı  Create > Light > Photometric Light > Free Light altında bulabilirsiniz. Işıklarınızı resimde gözüktüğü gibi sağ ve sola 45 derecelik açı ile yerleştirin. Intensıty Cd değeri 0,5 olabilir ama saheniz için uygun olanını siz belirleyin. Shape/Area Shadow alanın daEmit Light From (Shape) alanında Rectangle seçin ve büyüklüğü’nü sahnenize göre belirleyin. Başka herhangi bir ayar da değişiklik yapmanıza gerek yok.

Şimdi sırada kar olarak hazırladığımız nesne’nin kaplamasının nasıl hazırandığına bakalım klavye’den M tuşuna basarak materyal editör’ü açıyoruz;

4.jpg

Boş bir slot seçiyoruz ve  bump kanalına Cellular map’ini atıyoruz ve Bump değerini 30 vererek nesnemize atıyoruz tekrar bir deneme render alarak sonuca bakıyoruz.

Şayet herşeyi sırası ile yaptıysanız sonuç en yukarıda yer alan resim gibi olması gerekiyor işte hepsi bu kadar.

Bu gönderiyi paylaş


Select your currency
USD Amerika Birleşik Devletleri (ABD) doları
X
%d blogcu bunu beğendi:
Secured By miniOrange