3Ds Max’de bazı objelerin Kaplaması ile oynamadan şeffaf Render Alınması

3Ds Max’de bazı objelerin Kaplaması ile oynamadan şeffaf Render Alınması

Merhaba ;

Bu makalemiz’de 3Ds Max’de hazırlamış olduğunuz bir sahne’de yer alan obje  veya nesnelerin materyal’i ile oynamadan nasıl şeffaf çıkartılabileceğini inceleyeceğiz.

Tam olarak yapmak istediğimiz şu !! sahnenizde bir obje var ve bu objenin materyal ayarları ile oynamadan render çıktısında şeffaf çıkmasını istiyorsunuz, bunu materyali bozmadan nasıl yapabilirsiniz ve bunu yapmak mümkün mü? evet mümkün şimdi bunun nasıl yapıldığına bakalım ;

  1. Sahnemizde ki objemiz bir kutu olsun ve bunun dediğimiz gibi materyal bozulmadan transparan çıkmasını istiyoruz ;

    1.png

  2. Öncelikle objeimize materyalimizi atıyoruz bu materyalin ne olduğunun ve nasıl bir materyal olduğunun hiçbir öenmi yok ;

    2.png

  3. Şimdi objemize sağ tıklıyoruz ve özellikler penceresinin General sekmesinde yer alan Renderin Control alanında yer alan Visibility değeri default olarak 1 gelir biz onun değerini düşüreceğiz.

    3.png

  4. Visibility değerini 1 den 0,3 değerine düşüyüruz ;

    4.png

  5. Ve nasit bir render alarak sonuca bakıyoruz ;

    5.png

ve hepsi bu kadar bu ayarları sahneniz ne olursa olsun uygulayabilirsiniz.

 

Görüşmek üzere……

 

Bu gönderiyi paylaş


Select your currency
USD Amerika Birleşik Devletleri (ABD) doları
X
Bize Yazın
Nasıl Yardımcı Olabiliriz ?
Merhaba;
Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz ?
%d blogcu bunu beğendi:
Secured By miniOrange