3ds Max Arayüz ve Temel Bilgiler – 11

21. Kasım 2019 3Ds Max 0

DISPLAY PANELİ HIDE AND FREEZE OBJELERİ GİZLEME VE DONDURMA İŞLEMLERİ

Gruplama konusuna giriş yaparken önceden değindiğimiz gibi 3ds Max kullanıcılarına çalışırken daha verimli ve kolay bir çalışma ortamı sunmak için bir çok araç sunuyor. Bunlardan seçim araçları, seçim seti oluşturma ve gruplama gibi özellikleri öğrendik. Bu konuda sahnedeki objeleri gizleme (hide) ve dondurma (freeze) işlemlerini öğreneceğiz. Düşünün sahnenizde binlerce obje var ve siz bu objelerin içinde sadece birisinin üzerinde işlem yapmak istiyorsunuz. İşlem yapmak istediğiniz obje dışındaki tüm objeleri geçici olarak sahnede görünmemelerini sağlamak size büyük bir çalışma kolaylığı sağlayacaktır. Bunu gizleme (hide) özelliği ile yapabiliriz. Dondurma işlemi yaptığımız objelerde sahnede görülebilirler fakat seçilemezler. Dondurulmuş objeler gri rengi alır.

Gizleme ve Dondurma İşlemleri için

Command Panel > Display Panel i kullanabilirsiniz.

Hide By Category : Kategoryie göre gizleme işlemlerini yapabilirsiniz. Tıklandığı kategori içine giren objeler çalışma ekranında gözükmez.

Hide Selected : Tıkladığınızda çalışma ekranın seçili olan objeleri gizler

Hide Unselected : Seçili olmayan objeleri gizler.

Hide by Name : Bu butona tıkladığınızda açılan pencereden isme göre seçeceğiniz objeler sahnede gösterilmez.

Hide by Hit : Bu butona tıkladığınızda buton sarı renk alır ve mouse ile üzerine tıkladığınız objeler gizlenir.

Unhide All : Sahnede gizlediğiniz tüm objeleri tekrar görünmesini sağlar.

Unhide by Name : Gizlediğiniz objelerden görünmesini istediklerinizi listeden seçmenizi sağlar

Freeze Selected : Tıkladığınızda çalışma ekranında seçili olan objeleri dondurur.

Freeze Unselected : Seçili olmayan objeleri dondurur.

Freeze by Name : Bu butona tıkladığınızda buton sarı renk alır ve mouse ile üzerine tıkladığınız objeler dondurulur.

Unfreeze All : Sahnede dondurduğunuz tüm objeleri tekrar seçilebilir olmasını sağlar.

Unfreeze by Name : Dondurduğunuz objelerden eski hale dönmesini istediklerinizi listeden seçmenizi sağlar.

Unfreeze by Hit : Bu butona tıkladığınızda buton sarı renk alır ve mouse ile üzerine tıkladığınız dondurulmuş objeler eski hallerine döner.

Bahsettiğimiz tüm bu araçlar ve özellikler çalışmalarımızı hızlandırmak ve kolaylaştırmak içindir. Gizleme (hide) ve dondurma (freeze) işlemlerini ayrıca üstteki ana menüden Tools > Display Floater penceresini kullanarak da yapabilirsiniz. Bu pencereyi mouse ile ekran üzerinde gezdirebilirsiniz ve display mensünün altında yer alan gizleme ve dondurma komutlarının çoğunu içerir. 3ds Max ile çalışırken gizleme ve dondurma işlemleriniz için sağ tıklama özelliğini, display paneli veya display floater penceresini kullanabilirsiniz. Hepsi sonuçta aynı işlemleri farklı yollardan yapmanın yollardır. Çalışmalarınızda size en kolay ve pratik gelen yolu tercih edebilirsiniz.