3Ds Max 2016’da Sahne Oluşturma

25. Eylül 2015 3Ds Max 0

3Ds Max 2016 il çalıştırdığınızda önceki versiyonlarda olduğu gibi karşınıza çalışma ekranınız 4’e bölünmüş olarak gelmeyecektir, tek bir çalışma alanı olarak perspektif çalışma ekranın da gelecektir.

Choosing a Unit Display ( Ölçü Birimi Seçme Ekranı):

Bu ekran sayesinde sahnenizde kullanmak istediğiniz ölçü birimini veya birimlerini beliryebilirsiniz, örnek vermek gerekirse CM, MM, MT ve INÇ ölçü birimlerinden birisi ile sahnenizde çizimler yapabilirsiniz.

Sahnelirine dışarıdan nesne veya öbjeler dahil ederken herhangi bir problem yaşamamanız için;

  • Merge komutu ile sahnenize obje ve nesneler dahil edin.
  • XRef Objects veya XRef sahneler kullanın.

Setting Grid Spacing (Izgara Boşluk Ayarları):

Grid (ızgara ayarları) ile çalışma ekranınızda göreceğiniz gri renk de olan ince çizgilerdir, bu çizgilerin bir birlerine olan mesafelerini ayarlayarak çizim işlemleriniz sırasında yardımcı nokta ve referans noktası olarak kullanabilirsiniz.

Setting the Viewport Display ( Çalışma Ekranları Ayarları):

1.png

Viewport layout options ( Çalışma Ekranı Seçenek ve Ayarları)

Dört’e bölünmüş çalışma ekranı 3Ds Max içinde varsayılan olarak gelir, siz isterseniz bu görünüm ayarlarını yukarıda yer alan seçenekleri kullanarak değiştirebilirsiniz.

Serdar Hakan DÜZGÖREN

ADSK_Expert_Elite_Icon_L_Color_Blk.png