Yardımcı Programlar Menüsü (Slate Material Editor)

10. Şubat 2017 3Ds Max 0

Yardımcı Programlar menüsü, işleme, nesne seçimi ve malzeme yönetimi seçenekleri sunar.

  • Slate Material Editor > Menu bar > Utilities menu

Render Map
Bu seçim yalnızca harita düğümleri için görünür. Harita Oluşturma iletişim kutusunu açar, böylece haritanın önizlemesini, büyük olasılıkla animasyonlu hale getirebilirsiniz.
Hareketli bir haritanın bir önizlemesini görüntülemek için, önizlemeyi bir dosyaya kaydedin ve ardından Görüntü Oluşturma Görüntü Dosyasını kullanın.

 Select Objects by Material

Yalnızca sahnede kullanılan bir malzeme için tek bir malzeme düğümü seçtiğinizde etkinleşir.
Select Objects By Material (Malzeme Göre Nesneleri Seç), Material Editor’de (Malzeme Editörü) aktif maddesine dayalı nesneleri seçmenize izin verir. Bu komutu seçmek, Select From Scene gibi çalışan Select Objects iletişim kutusunu açar. Seçilen materyali onlara uygulayan tüm nesneler listede vurgulanır.

Not: Gizli nesneler, materyal onlara uygulansa bile bu listede görünmez. Bununla birlikte, Malzeme / Harita Tarayıcı’da, Gözatma: Sahne’yi seçebilir, Nesneye Göre Açabilir ve daha sonra sahneden göz atabilirsiniz. Bu, olay yerindeki tüm nesneleri, atanmış materyalleri ile birlikte gizlenmiş ve sızdırmaz halde listeler.

Temiz Çok Malzeme
Sahnede kullanılmayan alt malzemeleri kaldırmanızı sağlayan Clean Multi Material yardımcı programını açar.

Örnek Yinelenen Harita
Yinelenen bitmap’leri konsolide etmenizi sağlayan Eşlem İzleme Aracı yardımcı programını açar.