Slate Material Editor Toolbar- Bölüm-2

17. Aralık 2016 3Ds Max 0

 Material ID Channel

Bu düğme, bir Materyal Kimliği değeri seçmenizi sağlayan bir kılavuzdur.

Varsayılan sıfır (0), Malzeme Kimliği kanalı atanmadığını gösterir. 1’den 15’e kadar bir değer, bu kanal kimliğini bu malzemeye kullanan bir oluşturma efekti veya Video Post Etkisi uygulamak anlamına gelir.

(Bir malzeme veya harita düğümü için sağ tıklama menüsünden Malzeme Kimliği değerini de seçebilirsiniz.)

Sayfa düzeni

Bu kılavuz, aktif görünümdeki otomatik düzenin yönünü seçmenizi sağlar.

  •  Tümünü Yerleştir – Dikey (Varsayılan.) Tüm düğümleri dikey bir biçimde otomatik olarak düzenlemek için tıklayın.
  •  Tümünü Yerleştir – Yatay Tüm düğümleri yatay olarak otomatik olarak düzenlemek için tıklayın.

Klavye kısayolu: L (Yönlendirme, bu aralıkta hangi düğmenin etkin olduğuna bağlıdır.)

Menü seçimi: Tümünü Görün Layout (Menü seçiminde kullanılan yönlendirme, bu boşlukta hangi düğmenin etkin olduğuna bağlıdır.)

 Lay Out Children

Seçili olan düğümün çocuklarını otomatik olarak yerleştirir. Bu, üst düğümün konumunu değiştirmez.
Klavye kısayolu: C

Menü seçimi: Layout Children’ı Görüntüle

 Material/Map Browser

Malzeme / Harita Tarayıcı panelinin ekranını açar veya kapatır. Varsayılan = açık.
Klavye kısayolu: O

Menü seçimi: Araçlar Malzeme / Harita Tarayıcı

 Parameter Editor

Parametre Düzenleyicisinin ekranını değiştirmenizi sağlar. Varsayılan = açık.
Klavye kısayolu: P

Menü seçimi: Araçlar Parametre Editörü

  Select by Material

Bu düğme, yalnızca sahnede kullanılan bir malzeme için tek bir malzeme düğümü seçtiğinizde etkinleştirilir.
Select By Material (Materyalle Seç), Malzeme Editörü’nde aktif materyali temel alan nesneleri seçmenize izin verir. Bu komutu seçmek, Select From Scene gibi çalışan Select Objects iletişim kutusunu açar. Seçilen materyali onlara uygulayan tüm nesneler listede vurgulanır.

Not: Gizli nesneler, materyal onlara uygulansa bile bu listede görünmez. Bununla birlikte, Malzeme / Harita Tarayıcı’da, Gözatma: Sahne’yi seçebilir, Nesneye Göre Açabilir ve daha sonra sahneden göz atabilirsiniz. Bu, olay yerindeki tüm nesneleri, atanmış materyalleri ile birlikte gizlenmiş ve sızdırmaz halde listeler.

Adlandırılmış Görünüm açılır liste

Adlandırılmış Görünümler listesinden aktif Görünümü seçmenizi sağlar.