Slate Material Editor Toolbar- Bölüm-1

14. Aralık 2016 3Ds Max 0

Slate Material Editor araç çubuğu bir dizi komuta hızlı erişim sağlar. Bazı komutlar Slate Material Editor menülerinden de edinilebilir. Araç çubuğunda ayrıca, adlandırılmış Görünümler arasından seçim yapmanıza izin veren bir açılır liste var.

Not:   Menü, araç çubuğu ve gezinme komutları için Slate Material Editor klavye kısayollarını kullanmak için ana araç çubuğu Klavye Kısayolu Geçersiz Kılma Toggle açık olmalıdır.

 Select Tool

Seçme aracını etkinleştirir. (Yakınlaştırma veya Kaydırma gibi modsal gezinme araçlarından birini seçmedikçe, her zaman etkin seçilir.)

Klavye kısayolu: S

Menü seçimi: Select Tool’u seçin.

 Pick Material from Object

Bu butona tıkladıktan sonra, 3ds Max bir damlalık imlecini görüntüler. Bir nesneyi geçerli görünümde görüntülemek için bir görünüm penceresindeki bir nesneyi tıklatın.
Menü seçimi: Malzeme > Nesne Seçimi

 Materyale Sahne Ekle

Bu yalnızca nesneler için uygulanan bir materyalle aynı adı taşıyan bir materyalin bir kopyasına sahipseniz ve materyalin özelliklerini değiştirmek için kopyayı düzenlediyseniz kullanılabilir. Sahne Materyalini Sahnelene Götür’ü seçmek, eski materyali onlara uygulayan nesneleri günceller.

 Assign Material to Selection

Geçerli malzemeyi geçerli seçimdeki tüm nesnelere atar.

Klavye kısayolu: A

Menü seçimi: Malzeme > Seçime Malzeme Ata

 Delete Selected

Etkin Görünüm’de, seçilen düğümleri veya telleri siler.

Klavye kısayolu: Delete

Menü seçimi: Düzenle > Sil Seçili

 Move Children

Açık olduğunda, üst düğüm taşını tutmak alt düğümleri ebeveynle birlikte taşır. Kapatıldığında, üst düğümün taşınması çocukların konumunu değiştirmez. Varsayılan = kapalı.
Klavye kısayolu: Alt + C

Geçici kısayol: Ctrl + Alt + sürükleme, bir düğümü çocuklarıyla birlikte taşır, ancak Çocuk Taşı açılır menüsünü açmaz.

Menü seçimi: Seçenekler > Move Children

 Kullanılmayan Dizeleri Gizle

Seçili bir düğüm için, düğüm açıkken kullanılmayan yuvaların görüntülenmesini değiştirir. Ne zaman 

Açık, kullanılmayan düğüm yuvaları gizlidir. Varsayılan = kapalı.
Klavye kısayolu: H

Menü seçimi: Görünüm > Kullanılmayan Kod Bölümlerini Gizle

 Show Map in Viewport

Haritaları görünüm pencerelerinde göstermek için kontrol, olası dört duruma sahip bir işarettir:

  •  Gölgeli Haritayı Viewport’da Göster [kapalı]: 3ds Max yazılım görüntüsünü kullanır ve aktif materyal için tüm haritaların görüntüleme ekranını devre dışı bırakır.
  •  Gölgeli Haritanın Viewport [on] ‘da Gösterilmesi: 3ds Max yazılım görüntüsünü kullanır ve aktif materyal için tüm haritaların görüntüleme alanını görüntüler.
  •  Viewport’da Gerçekçi Haritayı Göster [kapalı]: Donanım ekranını kullanır ve aktif materyal için tüm haritaların görüntüleme ekranını devre dışı bırakır.
  •  Viewport’da Gerçekçi Haritayı Göster [on]: Donanım ekranını kullanır ve aktif malzeme için tüm haritaların görüntüleme alanını görüntüler.

Eski bir görüntü sürücüsü sürücüsü (Nitrous değil) için, bu düğmeyi tıklattığınızda bir harita düğümü etkinse ve harita birden fazla malzemeye (veya aynı malzemenin birden fazla bileşeni) atandığında, Kayrak Malzeme Editörü bir Haritanın görünüm alanlarında gösterileceği veya gizleneceği malzemeyi seçmenizi sağlayan açılır menü.

Not: Nitrous yerine eski bir görüntü sürücüsü sürücüsü kullanıyorsanız, bu seçenekler 3ds Max 2012’den önceki 3ds Max sürümlerinde yaptığı gibi “Gölgeli” ve “Gerçekçik” yerine “Standart” ve “Donanım” ‘ı okur.

 Önizlemede Arka Planı Göster

Bu düğme, yalnızca tek bir malzeme düğümü seçtiğinizde etkinleştirilir.
Önizlemede Arka Planı Göster’in açılması, o malzemenin Önizleme penceresine çok renkli damalı bir arka plan ekler. Desen arka plan, donukluğun ve şeffaflığın etkilerini görmek istediğinizde yardımcı olur.

Solda: Arka plan

Sağ: Arka plan kapalı