Slate Material Editor Ile Malzemeleri Yönetme

13. Ocak 2017 3Ds Max 0

Etkin Görünüm’e bir malzeme veya harita düğümü yerleştirmek için:

  • Malzeme Haritası Tarayıcı panelinde istediğiniz malzemeyi veya haritayı bulun ve adını veya simgesini Malzeme Havuzu’ndan Etkin Görünüm’e sürükleyin veya adı veya simgeyi çift tıklamanız yeterlidir.

Bir malzeme vermek veya farklı bir harita eşleştirmek için aşağıdakilerden birini yapın:

  • Malzeme / Harita Tarayıcı Sahne Materyalleri grubunda veya herhangi bir kitaplıkta, materyalin adını sağ tıklayın ve Yeniden adlandır’ı seçin.
  • Etkin Görünüm’de malzeme düğümünü sağ tıklayın ve Yeniden adlandır’ı seçin.
    3ds Max, malzeme için yeni bir ad girmenizi sağlayan Yeniden Adlandır iletişim kutusunu açar.

Bir malzemenin adı boşluk, sayı ve özel karakter içerebilir.

Bir materyali düzenlemek için:

  • Malzemeyi Malzeme / Harita Tarayıcı Sahne Malzemesi grupından (veya herhangi bir kitaplıktan) etkin Görünüm’e sürükleyin.
    3ds Max, Bir Örnek (Kopyalama) diyaloğu açar. Örnek seçin ve Tamam ‘ı tıklatın.

Bir malzemenin veya haritanın ayarlarını düzenlemek için:

  • Ayarlarını düzenlemek istediğiniz düğümü çift tıklatın.
    Malzeme veya harita için rulolar, ayarları değiştirebileceğiniz Parametre Düzenleyicisinde görüntülenir.

Yeni bir malzeme oluşturmak için:

  • Malzemeyi Malzeme / Harita Tarayıcı Malzemesi grubundan etkin Görünüş’e sürükleyin veya Tarayıcı girişini çift tıklatın.
    3ds Max malzeme için aktif görünüme bir düğüm yerleştirir.

İpucu: Yeni bir malzeme oluştururken hemen adını değiştirmek iyi bir fikirdir.

Bir materyalin kopyasını yapmak için:

  • Malzemeyi Malzeme / Harita Tarayıcı Sahne Malzemesi grupından (veya herhangi bir kitaplıktan) etkin Görünüm’e sürükleyin.
    3ds Max, Bir Örnek (Kopyalama) diyaloğu açar. Kopyala’yı seçin ve Tamam’ı tıklatın.

İpucu: Bir materyalin bir kopyasını oluştururken hemen adını değiştirmek iyi bir fikirdir.

Sahneden bir malzeme almak için:

  1. Slate Material Editorü araç çubuğunda  (Cisimden Malzeme Al).
  2. Bir görünüm penceresinde, almak istediğiniz materyalle nesneyi tıklayın.

İpucu: Malzeme / Harita Tarayıcıda, Sahne Malzemeleri grubu her zaman sahnede kullanılan tüm malzemeleri içerir.

Bir sahnedeki nesnelere malzeme uygulamak için:

  • Kayrak Malzeme Editörü’nde, malzeme düğümünün çıkış yuvasından bir görünüm alanına sürükleyin ve telin nesnenin üzerine düşmesini sağlayın.
    Görünüm alanında sürüklerken, farenin altındaki her nesne üzerinde, nesnenin adını gösteren bir araç ipucu görüntülenir. Cisim seçilmiş olsun veya olmasın, malzemeyi uygulayabilirsiniz. Malzemeyi uygulamak için fare bırakın.

Bir malzeme düğümünün çıkış soketinden sahnedeki bir nesneye sürükleme

(Kablonun kendisi görüntüleme alanında görüntülenmiyor.)

Nesne seçili değilse veya sahnede seçilen tek nesne ise, malzeme derhal uygulanır. Nesne, sahnede seçilen birkaç nesneden biri ise, 3ds Max, malzemeyi yalnızca tek bir nesneye mi yoksa bütün seçime mi uygulayacağınızı seçmenizi ister (ikinci seçenek varsayılan seçimdir).

Not: Ayrıca, bir harita düğümünün çıkış soketinden sürükleyebilir ve kullanıcı arayüzünün başka bir yerinde uygun bir harita düğmesine (örneğin, Çevre Haritası) bırakabilirsiniz.
Bir seçime sahne nesneleri seçerek, aktif Görünüm’deki malzeme düğümünü seçip daha sonra öğeyi tıklayarak bir materyal uygulayabilirsiniz.  (Malzeme Atama Seçeneği) Slate Material Editor araç çubuğunda.

Nesneden bir materyal çıkarmak için:

  1.  Nesneyi seçin.
  2. MAXScript Dinleyicisinde, $ .material = undefined olarak girin.
    Aynı materyali uygulayan nesneleri seçmek için:

    Slate Material Editor’da bir malzeme sahnedeki nesnelere uygulandığında, nesneleri seçmek için Slate Material Editor’i kullanabilirsiniz.

Etkin Görünüm’de, malzeme düğümünü sağ tıklatın ve ardından Malzeme Tarafından Seç’i seçin.
3ds Max, Nesneleri Seç iletişim kutusunu açar. Nesneler listesinde, bu materyalin atandığı tüm nesneler vurgulanır.

Etkin Görünüm’e bir harita eklemek için:

  • Haritayı, Malzeme / Harita Tarayıcı Haritaları grubundan veya başka herhangi bir grubun aktif görünümüne sürükleyin.
    3ds Max, etkin Görünüm’de harita için bir düğüm yerleştirir.

Bir materyal veya haritaya malzeme kimliği kanalı atamak için:

  • Görünüm’de bir materyali veya harita düğümünü sağ tıklayın ve Malzeme Kimliği Kanalı alt menüsünden bir kanal numarası seçin.
    Not: Malzeme verme veya sıfır olmayan bir Kimlik kanalı numarası eşleme işleci, bu değeri içeren bir malzeme kimliği kanalı oluşturmasını söyler. Bu bilgi, yalnızca işlenmiş sahneyi RLA veya RPF biçiminde kaydettiğinizde, görüntülerde saklanır. Bununla birlikte, kimlik kanalı verileri, oluşturma zamanında oluşturma efektleri için kullanılabilir.