Malzeme Menüsü (Slate Material Editor)

05. Şubat 2017 3Ds Max 0

Malzeme menüsü, bir malzeme oluşturmanıza, mevcut bir malzemeyi seçmenize veya nesnelere malzeme atamanıza izin verir.

  •  Slate Material Editor > Menu bar > Material menu

Bazı menü seçeneklerine araç çubuğundan veya gezinme düğmelerinden de erişilebildiğinden, bu başlık menü seçimiyle birlikte düğme alternatifini gösterir.

 Pick from Object

Bu seçeneği seçtikten sonra, 3ds Max bir damlalık imlecini görüntüler. Bir nesneyi geçerli görünümde görüntülemek için bir görünüm penceresindeki bir nesneyi tıklatın.

Seçilmişlerden alın
Sahnede seçilen nesnelerden materyal alır ve aktif Görünümde görüntüler.

Tüm Sahne Malzemelerini Alın
Geçerli Görünümdeki tüm sahne malzemelerini görüntüler.

ATS İletişim Kutusunda Varlıklar Vurgulayın
Bitmap’ler tarafından kullanılan harici dosyaların durumunu gösteren Öğe İzleme iletişim kutusunu açar. Bir Bitmap düğümü için bu seçeneği tıklarsanız ilişkili dosya Öğe İzleme iletişim kutusunda vurgulanır.

 Assign Material to Selection

Geçerli malzemeyi geçerli seçimdeki tüm nesnelere atar.
Not: Malzeme düğümünün çıkış soketinden sürükleyip bir nesneye veya nesnelerin seçimine bırakabilirsiniz.
Klavye kısayolu: A

 Put Material to Scene

Bu yalnızca nesneler için uygulanan bir materyalle aynı adı taşıyan bir materyalin bir kopyasına sahipseniz ve materyalin özelliklerini değiştirmek için kopyayı düzenlediyseniz kullanılabilir. Sahne Materyalini Sahnelene Götür’ü seçmek, eski materyali onlara uygulayan nesneleri günceller.

XML Dosyası Olarak Dışa Aktar
Bu seçenek artık kullanılamıyor.