Autodesk 3ds Max 2018

12. Nisan 2017 3Ds Max 0
Autodesk 3ds Max 2018

Autodesk, 3D modelleme ve animasyon yazılımının en son güncellemesini gerçekleştiren 3ds Max 2018’i piyasaya sundu.

Güncelleme, mental ray’ın yerine Arnold 5’i 3ds Max’in fiili üçüncü parti render motoru olarak değiştirdi, görünüm yolundaki hareket yollarını düzenleme seçeneği sundu ve kullanıcı arayüzünü ve Maksimum Oluşturma Grafiğini elden geçirdi.

Not: yayınlanırken Autodesk, yeni özelliklerin videolarını veya İngilizce çevrimiçi dokümantasyonunu yayınlamamıştır, ancak diğer diller için sürümler bulabilirsiniz. Kullandıklarında güncelleneceğiz.

Arnold’la birlikte geliyor
3ds Max 2018’deki en büyük değişiklik, önceden bildigimiz muziktir: Autodesk, Nvidia’nın mental ray rendererini yazılımla birlikte, 2016 yılında Solid Angle’s Arnold’a dahil etmiştir.

Paketlenmiş versiyon, tek bir makineden görünüm alanı üzerinden işlemek için kullanılabilir, ancak başka yollarla üretilen çıktı filigranlı olduğundan, komut satırı veya ağ oluşturma için fazladan ticari lisanslara ihtiyacınız var.

Nvidia, 3ds Max ile birlikte Arnold’un ücretsiz sürümüne benzer kısıtlamalar getiren ücretsiz bir lisans da dahil olmak üzere 3ds Max için üçüncü parti bir eklenti olarak mental ray sağlamaya devam edecek.

Autodesk’in geçişiyle ilgili daha fazla bilgiyi mental ray’den Arnold’a orijinal hikayemizde okuyabilirsiniz. O zamanlar kullanıcılar Arnold’un özellik setini karşıladı, ancak sınırsız ağ oluşturma işleminin kaybedilmesini eleştirdi.

MAXtoA entegrasyon eklentisi Arnold 5’i şimdi içeriyor
Bununla birlikte, o an ilan edilmeyen bir değişiklik, Arnold’un 3ds Max entegrasyon eklentisi MAXtoA’ya yapılan güncellemedir. Sürüm notlarına göre, şimdi renderer’ın yeni versiyonu Arnold 5’i içeriyor.

Gönderme sırasında, Solid Angle son aylarda gizli peeks sayısını yayınlamış olmasına rağmen, Arnold 5’i resmen piyasaya sürmedi. Arnold 5’in özellik seti hakkında bilinenler okuyabilirsiniz.

Yayın notlarına göre, 3ds Max 2018 kullanıcılarına sağlanan Arnold özellikleri şunları içeriyor:

  • OpenVDB desteği ile hacimsel etkiler
  • Atmosferik Etkiler
  • Prosedürel nesneler (vekiller), diğer Arnold eklentileri ile sahne değişimine izin verir
  • Entegre Arnold gölgeleyiciler ve materyallerin kapsamlı bir seçimi
  • Windows ve Arnold için derlenmiş üçüncü parti gölgelendiricileri destekler 5
  • Ayrı arka plan ve çevre yetenekleri ile basitleştirilmiş görüntü tabanlı aydınlatma iş akışı
  • Arnold Properties değiştirici, render zamanı efektlerini nesne başına bazda kontrol eder
  • Kompozitleme ve post-processing için Keyfi Çıktı Değişkenleri (AOV’ler) desteği
  • Alan derinliği, hareket bulanıklığı ve kamera deklanşör efektleri
  • Yeni sanal gerçeklik kamera
  • Arnold Standart gölgelendiricinin yerine, yeni, daha kullanıcı dostu, katmanlı, Standart Yüzey, Disney modelleriyle uyumlu
  • Sanatsal kontrollere ve daha doğal sonuçlar için basitleştirilmiş parametrelere sahip yeni melanin esaslı saç gölgelendirici
  • Revit ile birlikte çalışabilirliği kolaylaştırmak için fotometrik ışıklara destek
  • 3ds Max fiziksel materyalleri ve eski dokular için kapsamlı destek
  • Hepsi bir arada Arnold aydınlatması dokulu alan ışıkları, örgü ışıkları, skydomlar ve uzak ışık kaynaklarını destekler
  • Dörtlü ve Skydome ışık kaynakları için iç mekan sahnelerinin daha iyi örneklenmesi için yeni portal modu
  • Dörtlü ve Spot ışıklar için Yeni Yuvarlaklık ve Yumuşak Kenar seçenekleri
  • Sahne dönüştürücü, eski sahneleri dönüştürmek için komut dosyaları ve hazır ayarlar sağlar

Hareket yollarını doğrudan görünüm alanında düzenleme
Bir başka yeni özellik, animasyonlu nesnelerin hareket yollarını doğrudan görüntüleme alanında düzenleme seçeneği.

Kullanıcılar, yolları Bezier tarzı kontrollerle değiştirebilir veya tuşları ekleyebilir veya kaldırabilir; değişiklikler de parça görünümünde yansıtılır. Mevcut spline nesnelerini hareket yollarına veya tersini de değiştirmek mümkündür.

Maksimum Oluşturma Grafiğindeki Güncellemeler
3ds Max 2016’da tanıtılan düğüm tabanlı programlama ortamı olan Max Creation Graph (MCG) de güncellendi.

78 yeni operatör olmasına rağmen, değişikliklerden çoğu iş akışı ile ilişkili gibi görünüyor; bunlara grafikleri .mcg formatında sadece görünüm alanına sürükleyerek alma seçeneği de dahil.

Tür işlenmesi iyileştirildi; bu, yeni bir Canlı Tür seçeneği, anında düzenleyicide türü hesaplarken, artık tür sistemini belirtmek için grafikler için ek düğümler eklemek zorunda kalmamak anlamına geliyor.

Operatörler ve bileşikler hakkında daha iyi açıklamalar içeren yeni bir Düğüm Özellikleri penceresi vardır ve derleyici “önemli ölçüde geliştirilmiştir”.

Yeni arayüz ve iş akışı seçenekleri
Kullanıcı Arayüzü de Qt5 çerçevesine güncellendi ve şimdi, özel mizanpajlar oluşturmak için birçok arabirim öğesini ayırma ve kenetleme seçeneği sunuyor.

Autodesk forumundaki bu konuya göre, bu şekilde yeniden düzenlenebilen öğeler, görünüm penceresi olmasa da zaman çizelgesini ve birçok menüyü içeriyor.

Diğer UI değişiklikleri, ana araç çubuğu için yeni ve modüler bir tasarım (yukarıda gösterilmiştir) ve mevcut simgeleri Hi-DPI ekranlar için dönüştürme sürecinin ilerlemesini içerir.

Çalışma alanlarının arasında geçiş yapmak “daha hızlı”, ancak bundan daha fazla ayrıntıya sahip değiliz.

Ayrıca, “Daha tutarlı bir görünüm ve işlevsellik” sağlayan Slate Material Editor’e dayanan ve render geçişlerini yönetmek için düğüme dayalı bir iş akışı sunan Durum Kümeleri için yeni bir kullanıcı arayüzü var.

Fiyatlandırma ve stok durumu
3ds Max 2018, şu anki aboneler tarafından kullanılmaktadır. Gönderme sırasında, yeni sürüm için sistem gereksinimleri ve fiyatlar çevrimiçi değil.

Önceki sürüm olan 3ds Max 2017, Windows 7+ ile uyumludur ve sadece kiralama amaçlı olarak sunulmaktadır ve yeni destekler temel destek için yılda 1.470 $ / yıl veya gelişmiş destek için yılda 1.630 $ ‘dan başlamaktadır.
Çevrimiçi belgelerde 3ds Max 2018’deki yeni özelliklerle ilgili daha fazla bilgi edinin
(Şu anda İngilizce olarak mevcut değil)