3ds Max’de Render İşlemi Nasıl Hızlandırılır ?

Sorun:

3ds Max’de daha hızlı nasıl render işlemini yapabilirim ? Bu anlatım MentalRAY Render Motoru için Geçerlidir.

Çözüm:

3ds Max’de Render İşlemini Hızlandırmak için Çözümler

  • Ray-Trace ayarlarında değişiklik yapma: Parametre ayarlarından BSP methodunu seçme (İngilizce anlatım)
  • Daha az ram kullanımına gidebilirsiniz. Örnek: Rendering > Render Setup > Processing tab > Conserve Memory > Remove seçeneğini seçin.
  • Mümkünse, cstates kapatın. Bu seçeneği devre dışı bırakmak hız artışı sağlayabilmektedir.
  • Sahnenizde yer alan objeleri düzgün optimize derek daha hızlı render işlemleri gerçekleştirebilirsiniz. ProOptimize Modifier kullanarak objelerinizi optimize edebilir ve render sürelerinizi kısaltabilirsiniz.
  • Eğer mümkünse, sahnenizde yer alan ışıkların sayısını azaltın. Daha az ışık = daha az hesaplama süresi = daha hızlı render süreleri.
  • Light Listerı ışıkları devre dışı bırakmak için kullanabilirsiniz.
  • Gölgeleri devre dışı bırakmanıza gerek yoktur. Right-click the object > Object Properties > Rendering Control > Receive Shadows/Cast Shadows.
  • “Visible To Reflections/Refractions.” yansımalar ve şeffaflıkları da devre dışı bırakmanıza gerek yoktur.
  • Caustic etkileride devre dışı bırakabilirsiniz fakat GI hesaplamalarına dahil olan objeleri devre dışı bırakmanıza gerek yoktur. Right-click object > Object Properties > Mental Ray ilgili seçenekleri kaldırın.
  • Sahnenizde yer alan reflections/refractions sayısını azaltabilirsiniz. Daha fazla yansıma ve kırılmalar daha uzun render sürelerine sebep olur.