3Ds Max Render Alırken Neden Kendini Kapatıyor ?

21. Nisan 2015 3Ds Max 0
3Ds Max Render Alırken Neden Kendini Kapatıyor ?

Merhaba ;

Bu makalemiz de 3Ds Max’in render alırken kapanma sorunlarının neden kaynaklandığına ve bu sorunun nasıl çözülebileceğini inceleyeceğiz.

Render işlemine başalamadan önce sahneniz de kullandığınız objelerin nitelik ve özellikleri çok önemlidir, kendi modellemiş olduğunuz modeller ile hazır kullanmış olduğunuz modeller arasında sahnenize uyum açısından çok büyük farklılılar yer alır, bunun en belirgin özelliği sahnenize olan uyumudur ve genel anlamda hazır olarak sahnenize dahil ettiğiniz objeler teoride uyumludur ama uygulama da asla uyumlu değillerdir bunun sebebi ise hazır modelleli hazırlayan kişiler sizin sahne yapınızı bilemezler ve bu yüzden uyum sorunları yaşanır şimdi bu sorunların ne olduğuna bakalım ;

  1. Yüksek Polygon 
  2. Sebepsiz uzayan render süreleri
  3. Render çıktılarında realist olmayan sonuçlar
  4. Renk bozuklukları
  5. Render işleminin başalama sorunu ve tamamlanmadan 3Ds Max’in kendini kapatması

Yukarı da saydığımız bu maddelerin hepsi karşılacağınız sorunlar arasında yer almakta ve mutlaka karşılaşmış olduğunuz sorunlardır. Bu 5 madde içerisinden en sık karşılaşan sorunların başında Render işlemi sırasın da 3Ds Max’in kendini kapatma hatası yer alır, sorunu service pack ve/veya hotfixler ile düzeltemessiniz.

Yapılabilecek çözümler ise en kuvvetli çözüm kendi modelinizi ve materyalinizi kendiniz hazırlamanız veya gerçekden çok kaliteli ve warez olmayan model ve materyaller kullanmanızdır, unutmayın render işlemi ve benzeri sorunlarınızın kaynağı sadece hazır modeller değildir kullanmış olduğunuz hazır materyaller de bu hataların kaynaklanmasına sebep olur.

Siz herzaman kendi materyal ve modellinizi oluşturarak kontrolü elinizde tutmaya bakın..

Görüşme üzere…