3ds Max Import İşlemlerinde Sahne Ölçeği Farklı Oluyor ?

25. Ocak 2016 3Ds Max 0

3ds Max içerisine Maya, MotionBuilder veya Revit dosyalarını FBX formatın da import ettiğiniz zaman ölçek ve ölçü farklılıkları oluşabilir, bunun sebebi ise 3ds Max’de iki farklı ölçü birimi olmasından kaynaklanır yani çizim ölçü birimi (sistem) ve ekran (viewport) ölçü birimleridir.

  3ds Max içerisinde ölçü birimleriniz farklı olarak ayarlanmış ise örnek olarak sistem ölçü birimi santimetre iken ekran ölçü birimi inç ise 3ds Max içerisine import etmiş olduğunuz FBX uzantılı dosyanızda ölçek ve ölçü farklılıkları olacaktır. Bunun önüne geçmek için ise Revit, Maya veya MotionBuilder de hazırlamış olduğunuz dosyanızın ölçü birimleri ile 3ds Max’in ölçü birimlerini aynı yapmanız gerekmektedir.

  Son olarak bu tip sorunların ana kaynağı 3ds Max’in ölçü ve ölçek sisteminin değiştirilmesinden kaynaklanmaktadır. 3ds Max’in ölçü birimini değiştirmek yerine diğer programlarda obje veya nesenizin ölçü birimini export işlemi sırasında 3ds Max’in ölçü sistemine göre ayarlamanız daha doğru olacaktır.

Serdar Hakan DÜZGÖREN

ADSK_Expert_Elite_Icon_L_Color_Blk.png