3ds Max 2017 Slate Material Editor

07. Aralık 2016 3Ds Max 0

Slate Material Editor, düğümleri ve kablolamayı, tasarım ve düzenleme sırasında materyallerin yapısını grafiksel olarak görüntülemek için kullanan bir materyal editör arayüzüdür. Kompakt Malzeme Editörüne alternatiftir.

  • Ana araç çubuğu> Material Editor uçuş kılavuzu> Slate Material Editor
  • Menü çubuğu> İşleme> Malzeme Editörü> Kayrak Malzeme Editörü
  • Geliştirilmiş menü: Menü çubuğu> Malzemeler> Kayrak Malzeme Editörü

Genel olarak, Slate arabirimi, malzeme tasarlarken daha çok yönlüdür; daha önce tasarlanmış olan malzemeleri uygulamak zorunda olduğunuzda Kompakt arabirim daha kullanışlıdır.

Slate arabirimi, çeşitli öğelerle grafiksel bir arabirimdir. En belirgin olan malzeme, harita ve temel malzeme ve harita türleri için göz atabileceğiniz Malzeme / Harita Tarayıcı; Malzemeleri ve haritaları birleştirebileceğiniz Etkin Görünüm; Ve malzeme ve harita ayarlarını değiştirebileceğiniz Parametre Editörü.

1. Menu bar

2. Toolbar

3. Material/Map Browser

4. Status

5. Active View

6. View navigation

7. Parameter Editor

8. Navigator

Bu arayüzün ana görsel öğeleri, çalışmalarınızın çoğunu yaptığınız yerdir:

  • Malzeme / Harita Tarayıcı
    Bu panel Malzeme / Harita Tarayıcı’yı gösterir. Bir malzemeyi düzenlemek için Malzeme / Harita Tarayıcı panelinden Görünüm’e sürükleyin. Yeni bir malzeme veya harita oluşturmak için, Malzeme grubundan veya Haritalar grubundan sürükleyin. Aynı materyali veya haritayı aktif görünümüne eklemek için Malzeme / Harita Tarayıcı girişini çift tıklatabilirsiniz.
  • Aktif Görüntüleme
    Aktif Görünüm, malzeme bileşenlerine kablolama haritaları veya denetleyicileri kullanarak malzeme ağaçları oluşturduğunuz yerdir.

    Sahnenizdeki malzemeler için birtakım Görünümler oluşturabilir ve bunlar arasından aktif Görünüm seçebilirsiniz.

  • Parametre Editörü
    Parametre Editörü, haritalar ve malzemeler için ayrıntılı ayarları ayarladığınız yerdir.