3ds Max 2016 Particle System ile Tüy Oluşturma

30. Mart 2016 3Ds Max 0

Bu makalemizde 3ds Max 2016 da particle system kullanarak tüy oluşturmayı öğreneceğiz. Particle system biraz karmaşık görünebilir ama doğru kullanım ile oldukça kolay olduğunu göreceksiniz.

Başlıyoruz;

  • Geometry > Particle Systems > PFSource seçiyoruz.

Screenshot_1.png

  • Ölçüleri girerek PFSoruce bir küp şeklinde oluşturuyoruz.

Screenshot_2.png

  • 6 tuşuna basarak Particle View penceresini açıyoruz ve Birth seçeneğine tıklayarak belirtilen değerleri giriyoruz.

Screenshot_3.png

  • Speed seçeneğini siliyoruz.

Screenshot_4.png

  • Shape seçeneğine tıklıyoruz ve 2D seçeneğinden Square seçiyoruz.

Screenshot_5.png

  • Shape seçeneği alanında belirtilen değerleri giriyoruz.

Screenshot_6.png

  • Display seçeneğinde Type alanından geometry seçiyoruz.

Screenshot_7.png

  • Komut listesinden Spin seçeneğini seçiyoruz Event 001 alanına sürüklüyoruz, sonra Spin seçeneği alanında gerekli değerleri giriyoruz.

Screenshot_8.png

  • Komut listesinden Material Static seçeneğini Event 001 alanına sürüklüyoruz ve gerekli değerleri giriyoruz.

Screenshot_9.png

  • Yaptığımız tüm bu işlemlerden sonra sonuç aşağıda ki gibidir.

Screenshot_10.png

  • M tuşuna basarak material editörü açıyoruz ve hazırlamış olduğumuz taneciklerde kullanacağımız tüy materiali hazırlıyoruz.

Screenshot_11.png

  • Hazırladığımız materiali particle view pencersinde material static seçeneğine sürükleyip bırakıyoruz ve instance seçenğini işaretliyoruz.

Screenshot_12.png

  • Komut listesinden Force seçip Event 001 e sürükeleyip bırakıyoruz.

Screenshot_13.png

Ve final ;

bird.jpg

Screenshot_14.png

3ds Max 2016 Particle System Tüy Animasyon from Serdar Hakan | Autodesk Turkey on Vimeo.

Serdar Hakan DÜZGÖREN

ADSK_Expert_Elite_Icon_L_Color_Blk.png